<$BlogRSDURL$>

Thursday, April 08, 2004

Tongkat Ali Punya Pasal 

Dalam sebuah rumah ada sepasang suami isteri yg baru mendirikan rumah tangga.

Suatu pagi si isteri bertanya kepada si suami, ''abang nak sarapan apa pagi ni? nasi lemak sambal bilis? roti canai kuah dal? abang cakap jer.. nanti saya buat..''

Jawab si suami,''tak nak ahh.. abang tak ade selera... ini semua tongkat ali punya pasal..''

Sampai waktu tghari si isteri bertanya lagi kepada si suami,'' abang nak makan apa tengahari ni.. nasi putih sama ayam masak merah, sayur kangkung goreng belacan..?'' atau nak makan nasi briyani macam kat restoran yg kita selalu makan tu..? abang cakap jer .. saya boleh masakkan..''

jawab si suami, '' tak nak ahh.. abang tak de selera nak makan.. ini semua tongkat ali punya pasal..''

petang si isteri bertanya lagi, ''abang nak saya buatkan goreng pisang sama nescafe? atau ubi rebus cicah kelapa sama kopi o..? abang cakap jer.. semua saya boleh buatkan..''

jawab si suami, '' tak nak ahh... abang tak de selera nak makan.. ini semua tongkat ali punya pasal..''

malamnya si isteri bertanya lagi kepada si suami, ''abang nak makan apa malam nie.. pizza macam kat pizza hut.. atau macaroni goreng atau nak makan burger..? bagitau la saya nanti saya buatkan..''

jawab si suami, '' tak nak ahh... abang tak de selera nak makan... ini semua tongkat ali punya pasal...

lalu si isteri berkata, ''kalau abang tak mau makan, tolong bangun dari atas saya ni.. saya nak makan.. lapar gile perut saya dari pagi asyik 'on' jer.. tak makan aper aper.."

Comments: Post a Comment

This page is powered by Blogger. Isn't yours?